Ce sunt petițiile?
În această pagină poți consulta informații despre depunerea și soluționarea petițiilor cu privire la fondurile de investiții și portofoliile individuale de investiții administrate de S.A.I. Erste Asset Management S.A.(EAM).
Petiţia reprezintă cererea, reclamaţia sau sesizarea prin care se aduc la cunoştinţa S.A.I. Erste Asset Management S.A. fapte de natură a aduce atingere drepturilor sau intereselor petentului (clientului). Prin intermediul unei petiții, un petent sau împuterniciţii legali ai acestuia, care acţionează exclusiv în numele petentului şi care nu au un interes comercial propriu, îşi pot exprima nemulţumirea cu privire la serviciul şi activitatea de investiţii prestate de către EAM, la prestarea serviciului de administrare a fondurilor de investiții și a portofoliilor individuale de investiții sau la informaţiile furnizate de EAM în urma solicitărilor de informaţii primite de la petenţi.
Toate petiţiile primite de EAM sunt trate în mod egal, fără a se aduce atingere exercitării drepturilor investitorilor. Persoanele responsabile din cadrul EAM vor răspunde la fiecare petiţie primită folosind un limbaj simplu şi uşor de înţeles.
Petenţii au dreptul de a primi, fie la solicitarea expresă, fie cu ocazia înaintării unei petiţii, informaţii scrise privind procesul intern de soluţionare a petiţiilor.
Petentul reprezintă persoana fizică sau juridică, client/investitor al EAM, care depune o petiţie către EAM cu privire la serviciul și activitatea de investiţii prestate în baza OUG 32/2012 şi a Regulamentului A.S.F. nr. 9/2014.
În urma procesului de soluționare a petițiilor, petenții vor primi o rezoluție cu privire la petiția depusă astfel:
- Petiţia soluţionată favorabil reprezintă petiţia în legătură cu care au fost dispuse măsuri pentru remedierea situaţiilor sesizate.
- Petiţie soluţionată nefavorabil reprezintă petiţia în legătură cu care nu au fost dispuse niciun fel de măsuri (ca de exemplu, măsuri de remediere).